Day: November 17, 2017

Zasilanie i nastrój

Zasilanie i nastrójJest to jeden z tych dni. Terminy krosna. Spotkania cały ranek. Szef jest wściekły. Twój asystent na zwolnieniu lekarskim. Skrzynka pocztowa jest pełna. I to dopiero w poniedziałek po Południu!

Jesteś przepracowany i wyczerpany, i wszystko, co można myśleć o tym, że cukierki ukryte w szufladzie biurka. To, przepłukać usta w oczekiwaniu. Jesteś pewien, że to po prostu rzecz, aby zwiększyć swoją energię i uspokoić swoje nerwy.

Ale to jest w rzeczywistości? Nie według Roberta Thayer, dr nauk technicznych, profesor psychologii na uniwersytecie stanu Kalifornia w long Beach i autor spokojny energii: jak ludzie regulują nastrój za pomocą produktów i ćwiczeń. Thayer badań wykazały, że wzrost nastrojów ludzie otrzymali od słodkie przekąski, takie jak candy bar na krótko, w najlepszym przypadku.

“W rzeczywistości, w jednym badaniu, okazało się, że ludzie bardziej napięte i zmęczone godzinę po tym, jak jedli czekoladę, niż wcześniej” – mówi Thayer.

Więc dlaczego chcemy słodkie przekąski podczas stresu? Na przykład, mają wspaniały smak. OK, to nie do pomyślenia, ale megadose cukru sprawia, że więcej, niż łechtać swoje kubki smakowe. To faktycznie pobudza ośrodek przyjemności w mózgu, gdy tymczasowe zmniejszenie wrażliwości organizmu na ból. Pracownicy służby zdrowia, którzy pracują z noworodkami często korzystać z tego, umieszczając cukrowe krople na język dziecka, aby złagodzić cierpienia, spowodowane procedurami medycznymi.

To nie tylko cukier, choć. Wysoka zawartość tłuszczu w żywności również tworzy przyjemne uczucie i zmniejsza ból. W badaniu 1997 roku w wielkiej Brytanii, wolontariuszy, którzy jedli sadło naleśniki półtorej godziny, zanim maczać ręce w lodowatej wodzie, odnotowano mniejszy dyskomfort niż inni, którzy jedli nie mniej kaloryczna, ale nie tłusty, naleśniki.

Inny losowanie słodkie, z dużą zawartością tłuszczu przekąski paliwa zapewnia. “Kiedy ludzie doświadczają negatywnych nastrojów, a także, gdy są one przeżywają stres, potrzebują energii” – mówi Thayer. “I jedzenie-to jest bardzo podstawowa forma energii”.

Oczywiście, większość z nas nie zgadzaj się na dowolny stare jedzenie, kiedy czujemy się uciekać w dół. Idziemy na złoty: słodkie, wysokokaloryczne gadżety, takie jak lody, ciastka i czekoladki. Produkty te wyposażone są w łatwo przyswajalne węglowodany, które organizm przekształca w glukozę — prosty cukier, który krąży we krwi, aby odżywić nasze komórki.

Niestety, szybko naprawić, co słodkie przekąski dostarczają zbyt ulotne. Ludzie często w końcu jest jeszcze więcej węglowodanów, starając się ożywić swój poziom energii po szczytu spadnie.

Po co to robić? Thayer mówi, że to dlatego, że ludzie bardziej lub mniej ostro reagować na natychmiastowej gratyfikacji.

“Wiesz, że będziesz się źle czuć przez 10 minut, 15 minut lub godzinę, ale to bezpośrednie działania, które kontroluje swoje zachowanie” – mówi.

Dietą i depresjąDietą i depresją

Jest jeszcze bardziej złe wieści o słodkich produktów. Larry Christensen, cms, przewodniczący wydziału psychologii na university of South Alabama, uważa się, że spożywanie sacharozy (cukru-zawierające) produkty faktycznie może powodować depresję u niektórych osób. W swoich badaniach, że skasował cukier z diety depresyjnych ludzi i okazało się, że około 25% zaobserwowali znaczną poprawę nastroju.

“Dla niektórych ludzi, zabierając cukier z diety i dodać go z powrotem w może przekształcić je w depresję, jak z kranu” – mówi Christensen. “To może potrwać tydzień lub dwa tygodnie, jest efekt, ale większość ludzi zaczyna czuć się lepiej po tygodniu”. Nie jest jasne, dlaczego cukier ma to duży wpływ na nastrój, ale może to być związane z wyczerpania. “Cukru początkowo zwiększa energię, ale potem ma fenomenalny efekt, powodując zmęczenie” – mówi Christensen. “A jeśli człowiek jest ciągle zmęczony, rzeczy trudne do zrobienia, i to jest łatwo stać się bardzo pesymistycznie.”

Miejsce do jedzenia komfortu

Ale zanim wyrzucać, że zapas dodatkowych Halloween cukierki, pamiętaj: nie możesz być jednym z tych ludzi, którzy są szczególnie wrażliwe na cukier, a gdy ty będziesz jeść słodycze w umiarkowanych ilościach, prawdopodobnie nie zrobi ci żadnej krzywdy.

Również, według jednego z ostatnich badań, mogą być powody pragnienie pożywienia w trudnych czasach. Kiedy naukowcy z uniwersytetu Kalifornijskiego w San Francisco poddano szczury w chronicznym stresie w ciągu kilku dni, okazało się, że gryzonie wolą jeść cukier i tłuszcz.

“Nie w zwyczajnej, codziennej nudne żywnością, nie zwykły szczur Chow” – mówi Mary F. Dallman, profesor fizjologia przy uniwersytetem Kalifornijskim, San Francisco, i główny badacz w badaniu. “Poszli do cukru i tłuszczu”.Miejsce do jedzenia komfortu

I kiedy szczury zjadły te produkty, ich mózg produkuje mniej hormonów stresu, które zwykle wszczynają walki lub lotu odpowiedź. “Dla mnie to jest bardzo interesujące” – mówi Dallman. “Myślę, że to pierwsze dane, które pokazują, że tam może być coś dobrego o jedzeniu komfortu”.

Badania wykazały również jeszcze jeden ciekawy zmarszczki: szczurów, budować więcej tkanki tłuszczowej w jamie brzusznej — gryzonia odpowiednik koła zapasowego … także niskiego odpowiedzi na stres. “Wygląda na to, że twoja babcia mówiła ci: szczęśliwy grubas; średnia chude. To wygląda na ludową bajkę” – mówi Dallman.

Ona i jej koledzy nie zrozumieli, jak abdominalną tłuszcz sygnalizuje mózg, ale pracują nad tym. Jednocześnie ostrzega, że ludzie nie powinni się zbyt ponieść z zalet duży brzuch.

“Otyłość brzuszna związane z cukrzycą typu 2, chorób sercowo-naczyniowych i udaru mózgu” – mówi. “Jeśli nie pracujesz, masz duże, poważne problemy.”

Tak, że nie nurkować za pączki, gdy jesteś w tarapatach. To jest właściwa droga do zwiększenia masy ciała. W rzeczywistości, według Thayer, obecna epidemia otyłości w USA może być związane ze stresu wywołanego jedzenia.

“W ciągu ostatnich dwóch lat lub więcej, tam stale zwiększa się stresu i depresji w społeczeństwie, i myślę, co się dzieje polega na tym, że ludzie starają się regulować z jedzeniem”, mówi Thayer. “Myślę, że to bardzo prawdopodobnym wyjaśnieniem zmiany masy ciała i otyłości, które dzisiaj są”.

Thayer ma znacznie lepszy sposób radzenia sobie z negatywnymi emocjami: biorąc energiczny 10 minut spacerem.

Tak, to takie proste. Thayer mówi, że ludzie zazwyczaj pragną słodkich, tłustych, kiedy chcą, a także niską wartością energetyczną, państwo nazywa “ciężkiej zmęczenia”. To sprawia, że większość ludzi, około 4:30 po południu i wieczorem znowu. Choć i słodkie przekąski mogą tymczasowo ożywić, Thayer badania wykazały, że na tej walce umiarkowanych ćwiczeń fizycznych jest bardziej skuteczna i bardziej trwałe rozwiązanie.

Niestety, większość ludzi ma trudny czas zmotywować się, aby trenować nawet w najlepszych czasach. Gdy czujesz się wyczerpany, i podkreślił, jest to jeszcze trudniejsze. Tak Thayer mówi o tym, że można zacząć od drobnych.

“Nie myśl o tym, aby treningu w ciągu godziny, ale myśleć o tym, aby wstać i iść w dół blok … lub dziesięć kroków lub 100 kroków. Jak tylko to zrobisz, twoje ciało staje się trochę uaktywnia się, a to z kolei sprawia, że łatwiej jest, aby iść dalej i zrobić więcej”.

Jeśli pogoda wstrętna, lub nie jest dobre miejsce, aby krok na zewnątrz domu lub miejsca pracy, wspinać się i schodzić po schodach, zrobić kilka skoków na miejscu, lub włączyć radio i zatańczyć kilka piosenek (może chcesz, aby zamknąć drzwi gabinetu).

Możesz także spróbować ćwiczenia rozciągające, joga lub medytacje, bo pomogą one usunąć napięcie mięśni, związane z ciężko-zmęczony państwa.

Oto kilka wskazówek dla nastroju-jedzenie zarządzania:

  • Otwórz swój dzienny energii i cyklu napięcia. W ciągu trzech typowych dni, nagraj swój poziom energii i poziom napięcia razy na godzinę. Korzystanie z 7-punktowej skali dla każdego wskaźnika (1=minimum; 7=większość). Wykres wyników.
  • Strzeż swego czasu-zmęczony razy. Zwróć uwagę na zegar, gdy alarm i twoje energii niskie. Uniknąć pokusy żywieniowych i ważne decyzje w tym czasie. Spróbuj zamiast szybkiej jazdy.
  • Wykorzystaj swoje najlepsze nastroje na korzyść. Harmonogram trudne działalności na te godziny, kiedy czujesz się najbardziej na chodzie i najmniej stresujące (w godzinach porannych dla wielu ludzi).
  • Przekąska-dobrze. Unikaj słodkich, tłustych rzeczy, ale jeśli jesteś bardzo głodny, jedz świeże owoce, warzywa, jogurty, orzechy, sery niskotłuszczowe lub inne zdrowe opcje.
  • Jeść śniadanie. Badania pokazują, że jedzenie poranny posiłek poprawia nastrój i pamięć i zwiększa energię. Ponadto, ludzie, którzy regularnie jedzą śniadania, są mniej skłonni do otyłości.
  • W końcu, nie pozwól, aby twój zły nastrój dostaje w dół. Odbywać się one będą.

Wyjaśnia jej: “jeśli myślisz o osobistym problemem późno w nocy, gdy masz mało energii, a twoje napięcie jest wysokie, to wydaje się straszne. Ale ten sam problem jest traktowany następnego dnia rano, może się wydawać, że nic w ogóle”.

 

No Comments Categories: Uncategorized